Dersin Adı | Hareketli Görüntülerin Kuram ve Pratiği II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 202 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 8 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencileri dijital film diliyle tanıştırmak ve dijital görüntü üretimi için yapım süreciyle ilgili yol göstermek. Öğrencilerin, çerçeveleme, kompozisyon, ışık, kamera haraketleri, kurgu, ses kaydı konularında kapsamlı bir anlayış geliştirmelerine yardımcı olmak. Yaratıcı süreci anlamalarını sağlayarak kendi tarz ve yöntemlerini geliştirmelerini sağlamak. Dijital film yapımı için gerekli olan işbirliği duyarlılığını teşvik etmek. Ders içeriği öğrencilerin dijital medyayla ilgili kuramsal ve yaratıcı fikirleri görsel ve işitsel ifade bağlamında bütünleştirmelerini sağlayacaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, Haraketli Görüntülerin Kuram ve Pratiği I dersinin devamıdır. Stüdyo dersi ilgili konularda anlatımlar, dijital film yapım ekipmanlarının kullanımı, çeşitli teknik ve becerilerle ilgili uygulamalı eğitimlerden oluşur. Görsel öykü anlatımının kuramsal yönleri üzerine de yoğunlaşır. Dijital film yapım becerilerinin gelişimi için bireysel projeler olacaktır ve değerlendirme derse katılımı da içermektedir. Bazı küçük çekimler ve yapım sonrası deneyimleri dersin projelerini oluşturmaktadır |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders Tanıtımı | Bir kısa belgesel film getirin |
2 | Belgesel filmciliğe giriş | |
3 | Belgesel film yaklaşımları | Kamera ödevi |
4 | Fikir geliştirme ve ses kayıt teknikleri | |
5 | Belgesel araştırmacı ve ses çalışmasına devam | Ses ödevi |
6 | Belgesel sunumu | Sunum |
7 | Belgesel geliştirme devam. Yapay ışık kaynaklarına giriş. | Ekipman sınavı |
8 | Belgesel yapım hazırlığı ve ışık çalışmasına devam | |
9 | Belgesel yapım hazırlığına devam. Işık çalışmasına devam. | Işık ödevi |
10 | Ön-yapım | Yapım dosyası teslimi |
11 | Final projesi yapım aşaması | Ham görüntülerin teslimi |
12 | Final projesi yapım aşamasına devam | Kaba kurgu |
13 | Final projesi yapım-sonrası | Altyazılı ince kurgu teslimi |
14 | Final projelerinin gösterimi | Final kurgu teslimi ve jüri |
15 | Dönemin değerlendirmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Bruce Mamer, Film Production Technique: Creating the Accomplished Image, Wadsworth Publishing, 2013 (6th edition). Bill Nichols, Introduction to Documentary, Indiana University Press Ryan Koo, DSLR Cinematography Guide. September 14, 2010. http://dslrvideoshooter.com/grab-a-free-copy-of-the-100-page-ebook-dslr-cinematography-guide/ (accessed 12/11/2017). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Michael Rabiger, Directing the Documentary, Focal Press, 2004 (4th Edition). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 40 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 10 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 17 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 17 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 59 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 17 | |
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | |||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest